Phishing
Hebt u een sms of e-mail gekregen van DUO die u niet vertrouwt? DUO stuurt nooit sms'jes en ook geen e-mails vanuit platforms als Gmail, Outlook of Hotmail. Ook zet DUO geen link naar de inlogpagina in de e-mails. Bij DUO logt u altijd in vanaf de homepage met uw eigen Digid of Europees inlogmiddel. Zo kunnen we uw persoonsgegevens optimaal beveiligen.
DUO stuurt bijvoorbeeld een e-mail als u uw e-mailadres wijzigt in Mijn DUO. U krijgt dan een bevestiging op uw oude en nieuwe e-mailadres.
E-mails die u echt niet vertrouwt, kunt u voorleggen aan meldingfraude@duo.nl. Vermeld daarbij uw geboortenaam en geboortedatum.
Fraude met studiefinanciering melden
Denkt u dat iemand in uw omgeving fraudeert met studiefinanciering? Geef dat dan aan ons door. Uw informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
U kunt uw melding per mail doorgeven via meldingfraude@duo.nl of telefonisch op 050-599 77 55. Wilt u anoniem een melding doen? Stuur dan een brief naar het volgende adres:
DUO
Afdeling Handhaving en Inspectie
Postbus 30155
9700 LG Groningen
Welke gegevens doorgeven?
Vermeld bij uw melding de volgende gegevens:
- met welk onderdeel van studiefinanciering er gefraudeerd wordt
- op welke manier er wordt gefraudeerd
- gegevens van de persoon die u verdenkt:
- naam
- telefoonnummer
- adres
- postcode en woonplaats
- uw eigen gegevens (tenzij u anoniem een melding wilt doen):
- naam
- telefoonnummer
- e-mailadres
Hebt u niet alle gevraagde informatie? Geef dan door wat u weet.
Afhandeling melding
Wij nemen alle meldingen in behandeling. Als we vragen hebben, nemen we telefonisch of per mail contact met u op (tenzij u een anonieme melding hebt gedaan). In verband met de privacywetgeving en onze geheimhoudingsplicht, kunnen we u geen informatie geven over de afhandeling van uw melding.